חוזרים הביתה: איך נרגעים אחרי יום עבודה לחוץ?

בוקר מלא משימות, יום עבודה עמוס ומעצבן, פקקים באורך הגלות, וילדים צורחים ברכב – כל אלה יכולים להעביר אדם על דעתו. אבל כשסוף סוף נכנסים הבייתה אחרי יום לחוץ במיוחד, חשוב לקחת כמה דקות כדי להירגע. אז איך עושים זאת באמת?! הנה כמה עצות מועילות:

הדליקו קטורת

אם אתם רוצים להיכנס אל בית רגוע שיש בו אווירה טובה, תוכלו להדליק קטורת מיד כשאתם נכנסים למרחב המגורים. קטורת עשויה מחומרים אורגניים ואין בה עשן מזיק או חומריים כימיים. למעשה מדובר במקלון המפיץ ניחוח מרגיע בריחות נבחרים המתפשט בחלל החדר ומשרה תחושת רגיעה. בקטורת משתמשים להפגת ריחות רעים, להרגעה והוא משמש כחלק מאווירה ואיזון הגוף בטיפולים ברפואה המשלימה. אם אתם רוצים לבחור את הקטורת המתאימה לכם מכול, כאן תוכלו למצוא מגוון דגמים בריחות טובים.

הכנו חליטות תה (אפשר לעשות את זה עם הילדים!)

חליטת תה טובה מלאה בעשבי תיבול תוריד את לחץ הדם ותאזן את מערכות הגוף והעצבים. בדרך הבייתה עצרו ליד שיחי תבלין או קטפו עשבים מן הגינה (מומלץ כבר עכשיו להתחיל לשתול צמחי תבלין כמו מרווה, לואיזה, נענע, וכולי). את עשבי התיבול גוזרים בחלק העלי, משפשפים בידיים ומכניסים אל קומקום תה. כעת מרתיחים על הגז עם מים ומנמיכים את האש לעוד 10 דקות עבור תמצית טובה ומרגיעה. את הפעולה אפשר לעשות גם עם הילדים. הדבר נכון גם לגבי בישול עם הילדים, אם אתם אוהבים את זה.

חוזרים הביתה: איך נרגעים אחרי יום עבודה לחוץ?

תרגלו מיינדפולנס

חשוב להסביר כי מדיטציית מיינדפולנס היא שיטת הרגעה של מערכת העצבים שכולם מדברים עליה. מדובר בשיטה שעוזרת להוריד חרדות וסטרס באמצעות נשימות והקשבה לגוף והיא מסייעת להיכנס למודעות ולהשקיט מחשבות מטרידות. המטרה להיות לכמה רגעים בהווה, להשקיט את הגוף והמחשבה ולהטעין את הנפש באנרגיות חיוביות או לאפשר רגיעה. כדי להתחיל לתרגל לא צריך את כל היום ואפשר להתחיל עם 2 דקות של מיינדפולנס פעם אחת ביום.

שבו זקוף על כיסא והניחו את כפות הרגליים על הקרקע. זקפו מעט את הגב ועצמו עיניים. התרכזו בנשימה ותנו לה לזרום באופן טבעי כשאתם מכניסים אוויר ומוציאים אוויר. נסו להקשיב לשאיפות ולנשימות יוצאות ונכנסות. אם עולות מחשבות בזמן המדיטציה: אל תשפטו עצמכם אלא תנו למחשבה לחלוף. המשיכו להתרכז בנשימה למשך מספר דקות והעלו את משך הזמן שאתם מתרגלים בכמה דקות בכול יום. בצורה זאת מערכת העצבים תירגע ואתם תהיו שלווים יותר במשך היום והלילה.

עברו לביגוד נוח

כשאנו עדיין נמצאים בג'ינס הלוחץ או כשהחזייה מעיקה: חשוב מיד לשחרר את הביגוד המציק. יש לא מעט נשים שמספרות כי אחת הסיבות לסטרס ולקושי בחיי היום יום שלהן היא הצורך ללבוש חזייה במקומות ציבוריים. אז אם את כבר בבית, פשוט הרגעי והורידי את החזייה שנמצאת מתחת לחולצה. אם חברים של הילדים נמצאים כל הזמן באזור תוכלי ללבוש 'גוזיות' נוחות שנחשבות אופציה פחות נוראית לתמיכה בחזה.

אפליקציית יוגה

תרגול יוגה פעם ביום יוריד את רמות הסטרס והלחץ בהם אנו נמצאים בחיי היום יום. כדי לתרגל יוגה לא צריך לצאת מהבית לסטודיו ספציפי או לגשת לחדר הכושר. כיום יש אינספור אפליקציות יוגה מעולות שיספקו תרגול הרמוני וקצר. אפליקציות כאלה מספקות מגוון שיעורים קצרים של 12, 15 ו20 דקות רובן מיועדות להרגעת הגוף והנפש.

הימלטו אל המקום השמח שלכם

לפעמים כדי להירגע, לא צריך לעשות יותר מידי: הרימו את הרגליים מעלה כשאתם יושבים על הכורסא ועצמו עיניים לעשרים דקות. אל תתנו לשום דבר להפריע לכם – אלא אם משהו או מישהו עולה באש – ופשוט תנו לעצמכם לנשום ולהירגע…